Na czym polega sprzedaż zdrowej żywności w modelu dropshipping? 

sprzedaz zdrowej zywnosci

Dropshipping to logistyczny model prowadzenia sklepu internetowego, który w ostatnim czasie znacząco zyskuje na popularności. Stanowi atrakcyjny pomysł na biznes, który nie wymaga dużych nakładów finansowych i – przy dobrym marketingu i odpowiednim zaangażowaniu – może przynieść spore zyski. Dropshipping jest ceniony m.in. w branży zdrowej żywności. Na czym polega i jakie ma zalety?

Co to jest dropshipping? 

Mówiąc prosto, dropshipping polega na przeniesieniu wysyłki towaru do klientów na hurtownię lub producenta. Przykładowo, właściciel sklepu internetowego ze zdrową żywnością nawiązuje współpracę z hurtownią produktów bio, w ramach której hurtownia ta magazynuje produkty. Gdy klient sklepu złoży zamówienie, jego przygotowaniem i wysyłką bezpośrednio do klienta zajmuje się właśnie hurtownia, a nie sklep. W tym modelu właściciel i pracownicy sklepu nie mają bezpośredniego kontaktu ze sprzedawanymi przez siebie produktami, a jedynie pośredniczą w ich wysyłce, zajmując się przede wszystkim marketingowym aspektem całego przedsięwzięcia. 

Dropshipping zdrowej żywności nie wymaga więc posiadania magazynu czy chłodni ani zamawiania zapasów towaru z wyprzedzeniem, bez pewności, że wszystko się sprzeda. Koszty prowadzenia działalności zostają zatem znacznie zredukowane, co ma duże znaczenie zwłaszcza dla nowo założonych firm.

Jakie zalety ma prowadzenie sklepu online w modelu dropshipping? 

Oparcie działalności sklepu online ze zdrową żywnością na dropshippingu ma wiele zalet. Należą do nich:

  • niskie koszty początkowe;
  • niewielkie ryzyko;
  • możliwość dowolnego poszerzania asortymentu sklepu dzięki współpracy z hurtowniami z różnych branż;
  • brak konieczności posiadania lub wynajmu powierzchni magazynowych;
  • ograniczenie liczby pracowników (pakowanie i wysyłka po stronie hurtowni).

W ramach dropshippingu współpracują z nami nie tylko sklepy ze zdrową żywnością, ale również apteki, restauracje, salony kosmetyczne i inne podmioty, którym zależy na sprzedaży wysokiej jakości artykułów ekologicznych i naturalnych suplementów diety pochodzących prosto od producenta. Nasi kontrahenci cenią sobie szybkość wysyłki, przystępne ceny, dobry kontakt i warunki współpracy – mówi pracownik hurtowni ze zdrową żywnością NatVita.

Trzeba jednak pamiętać, że konkurencja na runku produktów bio jest coraz większa, a ich sprzedaż – niezależnie od przyjętego modelu – wymaga efektywnych, prowadzonych nieustannie działań marketingowych i dużego zaangażowania.